close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עיצוב משרד אופן ספייס- יתרונות וחסרונות

מערכת שורשיב אדר א, תשעט17/02/2019

עיצוב משרד באופן ספייס. תכנון משרד באופן הוא כזה שבו קיים חלל אחד גדול, פתוח, ובו נמצאים כל העובדים או מרביתם

תגיות:
עם השנים, אנחנו יכולים לראות שינויים הולכים וגדלים בכל מה שקשור לעיצוב משרדים. באופן טבעי ככל שסגנון העבודה השתנה, אופי המשרדים השתנו, אפילו ככל ששוק העבודה השתנה, כך גם העיצוב של המשרדים השתנה.

אחת הדוגמאות הטובות לכך, הוא מעבר ממתחמי עבודה סגורים למה שמכונה אופן ספייס. תכנון משרד באופן כזה שקיים חלל אחד גדול, פתוח ובו נמצאים כל העובדים או מרביתם.

עיצוב משרדים OPEN SPACE מוכר לנו היום בשורה ארוכות של מקומות, בין אם זה במשרדי הייטק, משרדי עיצוב, כלי תקשורת
ועוד. אנחנו יכולים לראות נטייה הולכת וגוברת לקראת עיצוב משרדים בסגנון זה מסיבות שונות.

בהמשך המאמר אנחנו נציג יתרונות וחסרונות לרעיון של עיצוב משרדים OPEN SPACE, אך לפני צריך להדגיש שעיצוב כזה איננו מקוטלג תחת עיצוב משרדים יוקרתי או עיצוב משרדים פחות יוקרתי. כלומר, אנחנו יכולים למצוא משרדים ברמה הגבוהה ביותר, משרדים שעוסקים בתחומים מאוד בולטים, אשר המחזור השנתי שלהם גבוה מאוד, והם מעוצבים כך, וכן אנחנו יכולים למצוא משרדים הרבה יותר פשוטים, עם מעט כח אדם שמעוצבים בסגנון שכזה. אין פה אמירה חד משמעית בהקשר של יוקרה, אך כן יש פה אמירה חד משמעית לגבי העיצוב.

מהי אותה אמירה? כל המשרד הוא חלל אחד גדול, כל העובדים (להוציא את המנהלים ובעלי תפקידים מסוימים) נמצאים באותו מקום, אין פה היררכיה משמעותית, אין חלוקה בין מי שעובד במתחם כזה למתחם אחר. אם כבר, יש חלוקות בין מחלקות, בין תחומי עיסוק, אך בדרך כלל עיצוב פנים למשרד open space, מעניק את התחושה שכולם עובדים באותו מקום, באותה צורה ובאותם תנאים.

יתרונות של אופן ספייס
יש מספר יתרונות בולטים לעיצוב משרד בצורה כזו. ראשית, הוא מאפשר תקשורת הרבה יותר טובה בין האנשים. תקשורת עין אך גם תקשורת קולית. כולם נמצאים באותו חלל, קל יותר להעביר את המסרים, זה הרבה יותר ברור, הרבה יותר נוח.

שנית, מאחר ואין היררכיה משמעותית בין העובדים בכל הקשור למקום בו הם נמצאים, זה יכול להתבטא גם בעבודה וגם בקשר ביניהם.

שלישית, קל יותר לפקח על עובדים באופן ספייס מאשר על עובדים שכל אחד מהם סגור במשרד משל עצמו.

ארבע, מבחינת העיצוב, במובנים רבים הוא חסכוני ונוח יותר. הכל מרוכז במקום אחד, אין קירות, אין דלתות, הכל הרבה יותר פשוט.

חסרונות של אופן ספייס
חסרון אחד של עיצוב משרדים OPEN SPACE בולט הוא שאין פרטיות. גם במקום עבודה רצוי שתהיה לעובדים פרטיות, בין אם זה בינם לבין עצמם ובין אם זה כשהם מעוניינים לדבר עם עובדים אחרים.

חסרון שני בולט, עיצוב כזה מחייב אקוסטיקה טובה שתאפשר לכל העובדים לשמוע את עצמם ולשמוע אחרים בצורה נוחה, על מנת שיוכלו לבצע את עבודתם כנדרש.

באדיבות: www.r-d-arch.co.il – טובה וצילה אדריכלים
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה